Företag i listan uppfattar vi som seriösa och kan leverera produkter som fungerar som det står i specifikationen. Informationen handlar om de mervärden som företagen ger till sina slutkunder avseende service och kvalitet på dokumentation och eget kvalitetsarbete. Det senare har vi poängsatt på en skala 1-5.
Parameter | Beskrivning |
---|---|
Relation |
Avser relationen till slutkunden (fastighetsägaren). |
Support |
Genom vilka kanaler som fastighetsägare kan komma i kontakt med tillverkaren. |
Serviceorganisationen* |
Vanligen är det ett entreprenörsnätverk men det finns även företag med egna organisationer. |
Omfattning serviceavtal* |
Lägstanivån är periodisk kontroll av funktioner sedan ökar kvalitet på servicen med uppgifter som kontrollmätning och analys samt förmåga att åtgärda mer komplicerade fel. |
Dokumentation egenkontroll |
Kvalitet på användarinstruktionerna och information om uppgifterna som ingår i egenkontrollen av anläggningen. (1-5) |
Dokumentation teknisk funktion |
Kvalitet på den tekniska beskrivningen av anläggningen, dels kopplat till egenkontrollen och verksamhetsutövarens ansvar och dels som underlag för service och felsökning. (1-5) |
Dokumentation installationsanvisningar | Kvalitet på installationsanvisningarna. (1-5) |
Utbildning entreprenörer | Utbildningsprogram och certifiering av entreprenörer. (1-5) |
Egen miljöarbete | I enlighet med standard ISO14000 eller på annat sätt. (1-5) |
*) Notera att behovet av service varierar stort mellan olika avloppstyper, minireningsverk och andra "aktiva" avloppssystem har ett stort behov medan "passiva" system oftast bara behöver tillsyn (egenkontroll).
© Kretsloppsbolaget Sverige AB
Text och bilder på denna webbplats är skyddade enligt upphovsrättslagen.